Skånela IF bjöd in till nätverksträff tillsammans med RF-SISU i syfte att försöka locka fler företag att stödja det lokala föreningslivet.
Skånela arrangerar nätverksträffar med jämna mellanrum. Den första hölls i fredags där föreningen tillsammans med RF-SISU informerade av vikten att stödja lokal ungdomsidrott. Skånela vill även under 2023 bland annat locka fler med härkomst från socioekonomiskt svagare områden. – Vi vill ta ett ännu större samhällsansvar i Sigtuna Kommun men vi behöver ha näringslivet med på tåget. Vikingahallen ligger mittemellan två utsatta områden Valsta och Tingvalla. Vi ser stora möjlighet, Skånela IF kan bidra med otroligt mycket för barnen och ungdomarna i dessa områden. En vision är bland annat att våra yngsta ska få spela handboll gratis utan medlems- och aktivitetsavgifter, sa herrtränare Jimmy Karlsson.
Lina Stolpe från RF-SISU berättade att föreningarna behöver få in medel från annat kön medlemsavgifter och bidrag och där kan även näringslivet ta samhällsansvar. Bilprovningen som har ett samarbete med Skånela hade två representanter på plats som berättade om nyttan med att stödja Skånela IF och det trepartssamarbete med har med föreningen och Friends för att göra idrotten tryggare.
Näringsliv Det svenskgrundade företaget Growth Marketing Sweden AB har tagit sig till final i prestigefyllda European Search Awards 2025. Bakom bolaget står Jorge Castro, SEO-expert och tidigare Märstabo.
Näringsliv Sigtunahöjden har nominerats till Svenska Mötespriset, en utmärkelse som varje år delas ut till den mötesanläggning inom Svenska Möten som fått högst betyg av sina kunder.
Näringsliv Företagarna Sigtuna har valt Mona P Wågberg till ny ordförande. Hon tar över ledarskapet för en styrelse som nu förstärkts med flera nya ledamöter.
Näringsliv Den svenska finalen av kocktävlingen Copper Skillet avgjordes igår, där konferenskockar tävlade i både seniorklassen och juniorklassen. Simon Cardenas, kock på Hotell Kristina, tog hem segern i juniorklassen.
Näringsliv Arlanda flygplats största kommersiella satsning, Marknadsplatsen i Terminal 5, närmar sig sin fullbordan. Sedan invigningen hösten 2023 har över 25 nya restauranger, caféer och butiker öppnat, och nu ansluter det populära skönhetsvarumärket Rituals.
Näringsliv På tisdagsmorgonen samlades över 100 företagare på Radisson Blu Arlanda Airport Terminal Hotel för premiären av Frukostklubben Arlanda, ett nytt mötesforum för företag verksamma i och omkring flygplatsen.
Näringsliv Den digitala handelsplattformen Wolt etablerar sig i Sigtuna och Märsta, vilket gör det möjligt för invånarna att få mat, livsmedel och andra varor levererade till dörren inom 30 minuter.
Näringsliv Regeringens delbetänkande om Arlandas utveckling slår fast att flygplatsens kapacitet och tillgänglighet måste förbättras för att möta framtidens ökade resande.
Näringsliv Husqvarna och Clas Ohlson har inlett ett samarbete om att sälja Husqvarnas produkter. Vilket innebär att butiken i Märsta kommer att ha sortimentet.
Näringsliv Besökarantalet till WE Sporthall i Sigtuna har ökat sedan nyinvigningen i oktober. I samband med att WE Arlandastad stänger den 27 april satsar anläggningen på att bredda träningsmöjligheterna.
Näringsliv Arlandas resenärer ökade under februari och uppgick till 1,5 miljoner. Trots ökningen ligger resandet via Arlanda på 86 procent av nivåerna före pandemin 2019.
Näringsliv Det råder stort intresse för sommarjobb på Arlanda och Swedavia har nu tillsammans med andra aktörer på flygplatsen cirka 150 jobb att söka.
Näringsliv En ny restaurang kommer att etableras i Arlandastad, där snabbmatskedjan McDonald’s tidigare hade verksamhet. Bakom satsningen står en välkänd stjärnkrögare, vars identitet ännu inte har offentliggjorts. Restaurangen väntas öppna i början av 2026.
Näringsliv Ett nytt mötesforum, Frukostklubben Arlanda, etableras för företag verksamma på och runt Arlanda flygplats. Initiativet har tagits av Swedavia, Sigtuna kommun och Destination Sigtuna.
Näringsliv Keune har inlett ett samarbete med DB Schenker i Arlandastad för att hantera lager och logistik på den nordiska marknaden. Partnerskapet inleddes i slutet av 2024 och ger Keune tillgång till DB Schenkers delade lagerlösning, vilket möjliggör effektiv hantering och tillväxt.