SSP i storsatsing på Arlanda
I samband med att Swedavia tar i bruk den nya piren kommer SSP att lansera ett stort utbud av restauranger.
Den nya marknadsplatsen som helt tas i bruk under 2023 och 2024 kommer 11 000 kvadratmeter yta att finnas för butiker och restauranger där SSP lanserar nya koncept för Arlanda.
– Vi fortsätter att bibehålla vår långvariga relation och har nu möjligheten att erbjuda resenärerna ett ännu större och bredare utbud, men också vad gäller pris. På våra flygplatser ska det finnas ett något för allas plånböcker. När allt står klart kommer en modern och levande marknadsplats att skapa en helhet, med en enorm spännvidd, som vi tillsammans kan ge resenärerna, säger Charlotte Ljunggren, Direktör Marknad och försäljning, på Swedavia.
Bland annat kommer Eatery Garden och en food court kallad Sky Market där man kan välja från internationellt utbud av kedjor eller inriktingar som Mexe Fabriken och Taco Bar. Jureskogs etablerar också samt Hawaii Poké.
– SSP:s historia började i Skandinavien redan 1961, vilket gör att de här nya satsningarna på flygplatserna Stockholm Arlanda Airport och Göteborg Landvetter Airport blir ett särskilt glädjande nytt blad i vår historia i denna viktiga region. Under ett antal årtionden har vi byggt upp en stark relation med Arlanda och Landvetter. Det har gjort att vi verkligen kan förstå Swedavia och deras resenärers behov och skapa ett mat- och dryckeserbjudande som kommer att vara tilltalande både idag och under de kommande åren, säger Björn Olsson, vd på SSP Sverige
Nya varumärken på Arlanda
Jureskogs
Upstairs & Bar
Cornelius Coffee
Barino Café
Barino Restaurant
Take Away Mart
Hawaii Poké
Eatery Garden
Craft n’ Draft
Panini Internazionale
Taco Bar
Meze Fabriken
Pong Express
tips@marsta.nu