I samband med förseningar kommer SL-värdar att testa ett nytt grepp med tt bjuda strandsatta på kaffe eller vatten.
SL ska satsa mer på service och information i samband med förseningar. Man avsätter fem miljoner kronor i budgeten för 2019 på ett mobilt SL-kontor rapporterar Stockholm Direkt. Det innebär att flera arbetsteam ska kunna röra sig runt om i länet och informera resenärer på plats de gånger trafiken drabbas av störningar och inte går enligt tidtabell.
I arbetet ingår även att bjuda på vatten och dela ut vatten till de strandsatta som väntar på tåg eller buss. – Vi förstår ju att en kopp kaffe inte kompenserar för att det är stopp i trafiken. Men personalen ska vara ute på plats och ge ett tydligt stöd och erbjuda extra service. Det måste en kollektivtrafik i framkant kunna erbjuda, säger Kristoffer Tamsons (M), trafiklandstingsråd.
Nyheter Försäkringsbolaget If har sammanställt nya siffror som visar att över 500 000 kronor betalades ut till fastighetsägare i kommunen för naturorsakade skador.
Blåljus Polisen löste mordet på kvinnan i Valsta på under 20 timmar. Det visade sig att mannen bestämt sig för att döda någon och med gripandet även kan ha stoppat honom för att mörda fler.