Göran Langer, VD på SigtunaHemFoto: Pressbild/SigtunaHem

SigtunaHem prisas för service

SigtunaHem som nyligen nominerades för branschpriset Årets bygge har redan kammat hem ett pris i år då man fick en Kundkristall för Årets servicelyft.

Efter att SigtunaHem i höstas genomfört en hyresgästundersökning som visade att fler är nöjda med den service man får så har SigtunaHem fått branschpriset Årets Servicelyft på Kundkristallen 2017.

SigtunaHems siffror över nöjda hyresgäster ökade med två procent gällande service. Göran Langert poängterar i ett pressmeddelande att man vinner priset för störst lyft, men att man ska jobba vidare med att få Sveriges mest nöjda hyresgäster.
– Vi har duktiga medarbetare som arbetar tillsammans som ett lag. Vi har också organiserat arbetet på ett nytt sätt och för en tät dialog med hyresgästerna. Det är oerhört glädjande att se att detta arbete ger resultat, säger Göran Langer.

Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 26576)

Fem utanförskapsområden i kommunen

Nyheter SCB och Boverket har i en ny rapport identifierat fem områden i Sigtuna som utanförskapsområden. Syftet med rapporten är att både identifiera och rikta insatser i områdena.

Sigtunaseniorer i gamingprojekt

Bostad Seniorer från BRF Trollberget i Sigtuna deltar i ett pilotprojekt som Riksbyggen och Tele2 lanserat där syftet är att minska det digitala utanförskapet.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening