Jorge CastroFoto: Pressbild

SEO-experten: märsta.nu bäst för lokal annonsering

Ska man annonsera lokalt så är det marsta.nu som gäller menar experten Jorge Castro som handplockats för att utse årets SEO-pris där de främsta inom SEO bedömer landets synligaste sajter.

Lokala näringslivet bör annonsera på märsta.nu. Jorge Castro som handplockades som jury för Svenska SEO Priset där Sveriges främsta inom SEO bedömer Sveriges synligaste sajter hävdar att annonsering på märsta.nu ger mest.
– Tar man ut data via världens säkraste datakällor så som Google Analytics, SeoClarity och andra relevanta keywords-sajter så ser man en tydlig indikation på att marsta.nu är den enda sajten som totaldominerar de organiska sökorden som rör Märsta och Sigtuna, säger Jorge Castro.

Castro jämför bland annat med unt.se som har mer trafik än märsta.nu men där majoriteten av trafiken inte rör varken märsta- eller sigtunarelaterade sökord.
– Jag gillar att märsta.nu arbetar lite likt growth-marketing-metoden där man ser till att gynna relevansen med tillväxten. Senast idag pratade jag om growth med handelsbankens Tv EFN.se där vi bland annat pratade om hur mindre bolag kan gynnas av det, fortsätter Jorge

Jorge menar att störst är inte alltid bäst utan att de företagare, föreningar eller organisationer som vill nå invånare i Sigtuna kommuns stadsdelar som Märsta, Sigtuna och Rosersberg bör fokusera på märsta.nu
– Det är rätt logiskt och kräver ingen raketforskning, störst är inte alltid bäst, varför ska en lokal företagare i kommunen synas i Uppsala eller Stockholm om man har sin verksamhet i Sigtuna kommun? Det logiska är att man syns där träffsäkerheten och relevansen är störst, förklarar Jorge Castro

märsta.nu har en normalvecka cirka 25 000 unika användare och 80 000 besök. Sidvisningarna uppgår till över 150 000. Omkring 70 procent av trafiken till märsta.nu kommer via en mobiltelefon.
– Vi har ett högt tryck på bokningen i sommar och höst men är läge att boka in sin kampanj redan nu inför hösten, säger Niclas Åhrman, annonsbokare på märsta.nu

Vill ert företag också boka annonsplats på märsta.nu? Klicka här

Kaune och Schenker samarbetar i Arlandastad

Näringsliv Keune har inlett ett samarbete med DB Schenker i Arlandastad för att hantera lager och logistik på den nordiska marknaden. Partnerskapet inleddes i slutet av 2024 och ger Keune tillgång till DB Schenkers delade lagerlösning, vilket möjliggör effektiv hantering och tillväxt.

Klart för idrottscentrum i Arlandastad

Näringsliv Arlandastad Group och Arwidsro går samman för att utveckla ett idrottscentrum i Arlandastad, något som välkomnas av Sigtuna kommun: – Det är glädjande att se den positiva utvecklingen i Arlandastad och Sigtuna kommun. En satsning som den här skapar nya möjligheter för hälsa och välmående. Idrott och föreningsliv spelar en avgörande roll för barn och ungdomars utveckling, och goda vanor tidigt i livet bidrar till bättre hälsa i vuxen ålder. Det här är ett projekt som stärker vår kommun på flera plan och vi gör det tillsammans, säger Mattias Askerson (M) kommunstyrelsens ordförande.

AJet lanserar ny direktlinje mellan Arlanda och Istanbul

Näringsliv Det turkiska lågprisbolaget AJet, tidigare känt som AnadoluJet, etablerar sig på Stockholm Arlanda Airport med en ny direktlinje till Istanbul Sabiha Gökçen Airport (SAW). Den dagliga linjen startar den 2 juni och kommer att förbättra flygförbindelserna mellan Sverige och Turkiet.

Ny konceptbutik öppnar på Arlanda

Näringsliv Den 20 mars öppnar konceptbutiken Depart.A.Mental på Arlanda, en butik där varumärken kan hyra in sig under en period och få tillgång till butiksyta, personal och skyltning.

Klart med ny VD till Destination Sigtuna

Näringsliv Destination Sigtuna har utsett Sylvia Nylin till ny vd. Hon kommer närmast från tjänsten som vd på Destination Kalmar och har lång erfarenhet inom besöksnäring och destinationsutveckling.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening