Foto: Pressbild

SAS ser stark ökning i efterfrågan inför kommande sommarsäsong

Med sommaren inom räckhåll har SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, rapporterat en stark ökning i efterfrågan från passagerare under det andra kvartalet. Enligt nyligen publicerade siffror ökade antalet passagerare som reste med SAS med imponerande 36 procent jämfört med samma period föregående år, vilket innebar att 5,4 miljoner människor valde att flyga med bolaget under kvartalet.

Trots den ekonomiska osäkerhet som präglar samhället i stort visar denna uppgång på en stabil och stark underliggande efterfrågan på resor. Detta är en lovande indikation inför den kommande sommarsäsongen, då SAS ser fram emot att flyga sina passagerare till deras drömsemesterdestinationer.

Under kvartalet fortsatte SAS att utöka sin kapacitet inför sommaren och hösten genom att introducera nya destinationer och öka antalet avgångar till populära resmål. Med tanke på den positiva efterfrågan inför den kommande perioden har bolaget lagt till ytterligare 10 linjer, vilket kompletterar de 20 nya linjer som tidigare lades till under första kvartalet.

Bland de senaste tillskotten kan nämnas tre nya interkontinentala direktlinjer. Resenärer från Aalborg kan nu flyga direkt till New York, precis som de från Göteborg och Köpenhamn. Dessa nya förbindelser öppnar upp spännande möjligheter för affärsresenärer och semesterfirare att upptäcka världens mest pulserande stad.

SAS har också beslutat att återuppta trafiken till Tokyo i juni, vilket ytterligare förstärker bolagets närvaro på den asiatiska marknaden. Dessutom har flygbolaget nyligen meddelat att man återupptar en direktlinje från Köpenhamn till Bangkok, Thailand efter kvartalets slut. Den nya destinationen till Agadir, Marocko, kommer också att läggas till på veckobasis, med planerad start under hösten.

Genom att kontinuerligt utöka sin flygkapacitet och erbjuda fler valmöjligheter för resenärerna, är SAS redo att möta sommarsäsongen med hög aktivitet och förväntar sig att leverera enastående service till sina passagerare.
– Fortsättningen av den positiva utvecklingen i efterfrågan under andra kvartalet är en bekräftelse på vår framgångsrika strategi att möta våra kunders behov och önskemål, säger Anders Svensson, VD för SAS.

Denna text genererades med en textrobot

Rituals öppnar butik i Arlandas nya Marknadsplats

Näringsliv Arlanda flygplats största kommersiella satsning, Marknadsplatsen i Terminal 5, närmar sig sin fullbordan. Sedan invigningen hösten 2023 har över 25 nya restauranger, caféer och butiker öppnat, och nu ansluter det populära skönhetsvarumärket Rituals.

Wolt lanseras i Sigtuna och Märsta

Näringsliv Den digitala handelsplattformen Wolt etablerar sig i Sigtuna och Märsta, vilket gör det möjligt för invånarna att få mat, livsmedel och andra varor levererade till dörren inom 30 minuter.

Stjärnkrögare etablerar i McDonalds gamla lokaler

Näringsliv En ny restaurang kommer att etableras i Arlandastad, där snabbmatskedjan McDonald’s tidigare hade verksamhet. Bakom satsningen står en välkänd stjärnkrögare, vars identitet ännu inte har offentliggjorts. Restaurangen väntas öppna i början av 2026.

Kaune och Schenker samarbetar i Arlandastad

Näringsliv Keune har inlett ett samarbete med DB Schenker i Arlandastad för att hantera lager och logistik på den nordiska marknaden. Partnerskapet inleddes i slutet av 2024 och ger Keune tillgång till DB Schenkers delade lagerlösning, vilket möjliggör effektiv hantering och tillväxt.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening