Ramirent i Märsta, ArlandastadFoto: Ramirent

Ramirent nöjda med etablering i Märsta

Ramirents kundcenter i Märsta firar ett framgångsrikt år i sin nya anläggning. Kundcenterchefen Fredrik Aronsson summerar erfarenheterna från det senaste året och riktar blicken mot framtiden.

Att etablera ett kundcenter på en ny plats har varit både utmanande och inspirerande, med allt vad det innebär att attrahera och betjäna nya kunder, marknadsföra sig lokalt och utforska nya sätt att nå ut till marknaden.

Finns det några speciella händelser som sticker ut under året?
– Vi etablerade snabbt kontakt med ett företag som har tre omfattande projekt i Arlandastad och Rosersberg. Vi fick möjlighet att vara leverantör för dessa projekt och kunden är mycket nöjd med våra tjänster.

– Dessutom har vi fått beröm för vår förmåga att vara tillmötesgående gentemot de kunder som anlitar oss. Större delen av våra kunder återkommer med ett leende på läpparna.

– Under det senaste året har vi även bokat in många utbildningar. Två stora företag har till exempel förhandlat om cirka 1000 utbildningstillfällen inför framtiden.

Vad är era framtida mål?
– Vårt mål är att bli den bästa leverantören av maskiner och utbildningar i området. Vi strävar efter att vara lösningen till alla utmaningar, och vi tar oss an dessa med ett positivt synsätt.

– Vi har också inlett ett projekt tillsammans med vår leverantör av LoRa-sändare. Det är ett omfattande projekt på Arlanda flygplats där många maskiner kommer att användas, men inte samtidigt. Genom att skapa en geo-fence kan vi övervaka maskinernas realtidsanvändning och ge kunden exakta uppgifter om deras koldioxidutsläpp.

Ramirents kundcenter i Märsta har lyckats etablera sig starkt på den nya platsen under sitt första år. Med en dedikerad personal och en önskan att leverera exceptionella tjänster och innovationer ser de fram emot att fortsätta växa och erbjuda värde till sina kunder i framtiden.

Denna text genererades med en textrobot

Nytt superhotell byggs vid Sky City

Näringsliv Arlanda får ytterligare ett hotell i terminalnäraläge när Strawberry avser utveckla ett hotell med 656 rum: - Behovet och efterfrågan på flygplatsboende på Arlanda är stort. Det känns fantastiskt att kunna erbjuda ett fullservice-hotell av den här storleken som en del i Arlandas utveckling för våra resenärer. Vi är mycket glada över att det nya hotellet kommer att drivas i Strawberrys regi. Hotellet blir ett starkt komplement till det befintliga hotellutbudet på flygplatsen och en viktig arena för att mötas på Sveriges största flygplats, säger Jesper Sandahl, VD på Swedavia Real Estate.

Norwegian öppnar ny pilotbas på Arlanda

Näringsliv Flygbolaget Norwegian planerar att återöppna en pilotbas på Stockholm Arlanda våren 2025, en bas som stängdes under pandemin när flygindustrin drabbades hårt. Sedan dess har de svenska piloterna varit stationerade på andra baser, främst i Oslo.

Sigtuna klättrar på småföretagarindex

Näringsliv Sigtuna har klättrat i Småföretagarnas Riksförbunds senaste Småföretagarindex och placerar sig nu på plats 152 av 290 kommuner i landet – en förbättring med 61 placeringar från föregående år.

vattenlandet i Rosersberg

Kan dröja två år innan spadtag

Näringsliv Nu när när detaljplanen i Rosersberg är klar kommer Vi Invest att starta arbetet med bygglovshandlingar och noggrann projektering för det nya vattenlandet, en process som beräknas ta omkring ett till två år.

Skyddsvakt på Arlanda prisades

Näringsliv Skyddsvakten på Arlanda, Jean-Pierre Khachaji, har utsetss till Årets säkerhetsperspnal för hans förmåga att hantera utmanande situationer och skapa trygghet.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening