Pierre och Kerim blir en del av Däckskiftarna
Bröderna Kerim och Pierre Yaghleij tar över Däckskiftarna i Märsta: - Det ska bli jättekul att starta upp och det är en expansion för oss, säger Kerim Yaghleij.
Däckskiftarna startade upp sin första mobila däckskiftarstation i Haninge år 2011, sedan dess har företagets franchiseverksamhet vuxit och Däckskiftarna finns nu representerade över hela landet med ett 60-tal enheter berättar marknads- och etableringsansvarig Tobias Johansson. I Märsta startade Däckskiftarna upp utanför COOP på Västra Bangatan för ett år sedan. Verkstaden kommer från och med denna vinter att drivas av bröderna Kerim och Pierre Yaghleji som under flera års tid drivit MBS Ditec i Arlandastad.
Har lokal förankring
Att Pierre och Kerim har lokal förankring var viktigt när Däckskiftarna valde att inleda samarbete med dem som nya franchisetagare:
– Vi är positivt inställda till det, de har gott rykte, gedigen erfarenhet och är lokalt förankrade, det är så vi vill bygga vår verksamhet, säger Tobias Johansson.
Vill bryta ny mark
Konceptet går ut på att Däckskiftarna varje vår och höst placerar ut sina mobila däckverkstäder ute på handelsplatser där kunden rör sig och där man då erbjuder bilister däckservice på kundanpassade platser och tider.
– Vår verksamhet bygger på att bryta ny mark inom däckbranschen, allt baserat på enkelhet, tillgänglighet och god service, fortsätter Tobias Johansson.
Viktigt nav i norra Stockholm
Däckskiftarna har stora förhoppningar om ett lyckat samarbete med bröderna Yaghleij. Platsen är även noga utvald då den har ett stort flöde av fordon som trafikerar väg 263. Vi anpassar oss efter kundens behov istället för tvärtom, vilket är mycket uppskattat enligt Tobias Johansson.
– Det bor mycket människor i området, det är en bra handelsplats med både stora butiker och trafikerade flöden. Märsta är ett nav i norra Stockholm, och därmed ett viktigt område för oss.
Har året-runtservice
Bröderna Yaghleji ser fram emot att få driva den mobila däckskiftarverkstaden. En fördel man har är att när den mobila stationen har stängt för säsongen kan kunderna fortfarande få hjälp genom den lokala verkstaden i Arlandastad.
– Det är en bra kombination att vi har året runt-verksamhet dit kunderna alltid kan vända sig om det är något de behöver hjälp med, säger Pierre Yaghleji.