Nya digitala tjänster lanseras i kollektivtrafiken

SL satsar under 2019 på flertal digitala tjänster för att förbättra servicen till resenärer i kollektivtrafiken.

Ett flertal satsningar görs på digital service till resenärer under 2019, inom kort lanseras appen ”MyHeadsup” som är ett samarbete mellan SL och tågoperatören MTR, där kan man följa tågen i realtid samt få notiser vid eventuella förseningar.

SL-appen kommer i en ny version där man ska kunna köpa kortare periodbiljetter, det vill säga 24 och 72-timmars biljetter samt sju dagar. Man ska också kunna köpa med sitt betalkort. I samband med de digitala satsningarna kommer även trygghetsarbetet att fortsätta och en ny tjänst är att man kan kontakta Trygghetscentralen vid tillfällen eller situationer då det kan vara svårt att ringa.

Fem utanförskapsområden i kommunen

Nyheter SCB och Boverket har i en ny rapport identifierat fem områden i Sigtuna som utanförskapsområden. Syftet med rapporten är att både identifiera och rikta insatser i områdena.

Sigtunaseniorer i gamingprojekt

Bostad Seniorer från BRF Trollberget i Sigtuna deltar i ett pilotprojekt som Riksbyggen och Tele2 lanserat där syftet är att minska det digitala utanförskapet.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening