Ny konceptbutik öppnar på Arlanda
Den 20 mars öppnar konceptbutiken Depart.A.Mental på Arlanda, en butik där varumärken kan hyra in sig under en period och få tillgång till butiksyta, personal och skyltning.
Butiken, som drivs av det svenska retail-techbolaget Co-X, bygger på modellen retail-as-a-service, vilket ger företag en möjlighet att synas i en fysisk miljö. I den 300 kvadratmeter stora butiken på Marknadsplatsen i Terminal 5 kommer produkter inom mode, skönhet, teknik, accessoarer och livsstil att erbjudas. Sortimentet innehåller både etablerade och mindre kända varumärken. Bland de bekräftade namnen finns Diptyque, Nothing, Mini Rodini, Sandqvist, Mantle och Ahlvar Gallery.
Charlotte Ljunggren, Direktör Marknad och försäljning på Swedavia, säger:
– Satsningen innebär en dynamisk retailmiljö som är i linje med vår kommersiella strategi. Konceptet riktar sig till olika kundgrupper och erbjuder en varierad shoppingupplevelse.
Butiken kommer även att erbjuda tjänster som en beauty bar för snabb skönhetsvård.
Möjlighet att nå en internationell publik
För varumärken ger Depart.A.Mental en plattform för att presentera sina produkter för en bredare publik. Clara Lindsten, COO och medgrundare av Co-X, kommenterar satsningen:
– Vi vill skapa en plats där konsumenter kan ta del av både etablerade och nya varumärken i en butiksmiljö.
Depart.A.Mental har tidigare etablerats i Westfield Mall of Scandinavia och öppnar nu sin första butik på Arlanda.
tips@marsta.nu