De flesta som reser med SL är nöjda med kollektivtrafiken.
SL har gjort en kundnöjdhetsundersökning som visat att 85 procent av de tillfrågade är nöjda med kollektivtrafiken. – Ett styrkebevis i en tuff tid. Stockholmarna litar på sin kollektivtrafik och är nöjda med SL. Det är det bästa betyg vi kan få och är ett kvitto på att alla insatser som gjorts av medarbetarna gett resultat. Att svart på vitt nå historiskt hög kundnöjdhet i en av det svenska samhällets största kriser i modern tid är stort, säger Kristoffer Tamsons (M), trafikregionråd och ordförande för SL.
Den senaste undersökningen 2020 gav 83 procents nöjdhet och 2019 var det 79, överlag är alltså omkring 8 av 10 resenärer nöjda med SL. – Vi har inte bara kunnat se hur SL kunnat hålla öppet, när övriga samhället stängt ner. Vi har sett trafiken rulla med ökad kraft och det när kollektivtrafiken i vår omvärld inte mäktat med uppgiften. Det har kostat i både mänsklig ansträngning och i pengar. Att resenärerna sett och uppskattar uppoffringen gör mig stolt, säger Kristoffer Tamsons (M).
Nyheter SCB och Boverket har i en ny rapport identifierat fem områden i Sigtuna som utanförskapsområden. Syftet med rapporten är att både identifiera och rikta insatser i områdena.
Nyheter I Sigtuna kommun saknar 53 procent av personalen i förskolan rätt utbildning, vilket innebär att de varken har förskollärarexamen eller utbildning som barnskötare.
Bostad Seniorer från BRF Trollberget i Sigtuna deltar i ett pilotprojekt som Riksbyggen och Tele2 lanserat där syftet är att minska det digitala utanförskapet.