Hemblas område på Valstavägen har potthål som inte lagades trots upprepade påtryckningar

Många klagar på Hembla

Hembla som nyligen köp upp fastigheter i kommunen har mellan 2017-2020 fått in nästan 80 klagomål från hyresgäster i kommunen till Hyresgästföreningen.

Klagomålen gällande D. Carnegie och Hembla i kommunen uppgick mellan 2017-2020 (januari) till 76 stycken rapporterar SVT Stockholm. SVT rapporterar om att Hyresgästföreningen registrerat 1811 medlemsärenden rörande Hembla eller D. Carnegie. märsta.nu har upprepade gånger rapporterat om problem i D. Carnegies och senare Hemblas bestånd.

Hemblas kommunikationsansvarige Jonatan Öhman uppger för SVT Stockholm att man har underhållsskuld som de arbetar med att komma ikapp.
– Sedan så har vi ju gjort en del insatser i vår förvaltning, den har ju inte fungerat optimalt så det är nog det som reflekteras i siffrorna, säger han.

Enligt Öhman kan det handla om kommunikation med hyresgäster, tillgänglighet och inte minst att strukturera arbetet för att se till att saker inte blir liggande som öppna ärenden. Öhman poängterar att man vill förbättra sig.

Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 26576)

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening