Sigtuna kommuns kundservice får högre betyg i år jämfört med året innan enligt Brilliant som mäter och analyserar kundupplevelser.
Organisationerna som levererar kundservice har rankats av Brilliant. Sigtuna kommun är trea i kategorin Årets förändringsresa- organisationerna som förbättrat sin kundservice allra mest från 2019 till 2020. Ett annat företag med verksamhet i kommunen är IP Only, de toppar listan i samma kategori. Brilliant har undersökt 130 organisationer, bland dessa finns både privata bolag, myndigheter och kommuner. Totalt har 1,5 miljoner kundupplevelser analyserats.
Den främsta framgångsfaktorn för bra kundservice är att medarbetarna har kunskap och engagemang vilket ger effekt för kundupplevelse. Man ska också ha bra uppklarningstid i ett ärende samt att man kan ge kompletterande tips och råd. – Jag är så oerhört stolt och glad över vad jag och mina fantastiska medarbetare lyckas med, säger Kaj Gänger, chef för Kontaktcenter.
Nyheter Strömavbrott är ovanliga i Sverige, men de kan skapa stora problem när de inträffar. Statistik från Energimarknadsinspektionen för 2023 visar att hushållen i Sverige i snitt drabbades av 1,4 strömavbrott under året, med totalt 88 minuter utan ström per hushåll.
Nyheter Försäkringsbolaget If har sammanställt nya siffror som visar att över 500 000 kronor betalades ut till fastighetsägare i kommunen för naturorsakade skador.
Blåljus Polisen löste mordet på kvinnan i Valsta på under 20 timmar. Det visade sig att mannen bestämt sig för att döda någon och med gripandet även kan ha stoppat honom för att mörda fler.