Sigtuna kommuns kundservice får högre betyg i år jämfört med året innan enligt Brilliant som mäter och analyserar kundupplevelser.
Organisationerna som levererar kundservice har rankats av Brilliant. Sigtuna kommun är trea i kategorin Årets förändringsresa- organisationerna som förbättrat sin kundservice allra mest från 2019 till 2020. Ett annat företag med verksamhet i kommunen är IP Only, de toppar listan i samma kategori. Brilliant har undersökt 130 organisationer, bland dessa finns både privata bolag, myndigheter och kommuner. Totalt har 1,5 miljoner kundupplevelser analyserats.
Den främsta framgångsfaktorn för bra kundservice är att medarbetarna har kunskap och engagemang vilket ger effekt för kundupplevelse. Man ska också ha bra uppklarningstid i ett ärende samt att man kan ge kompletterande tips och råd. – Jag är så oerhört stolt och glad över vad jag och mina fantastiska medarbetare lyckas med, säger Kaj Gänger, chef för Kontaktcenter.
Notiser En man i 40-årsåldern har häktats för mordet på 28-åriga kvinnan i Märsta. Mannen har erkänt brottet och ska genomgå en rättspsykiatrisk undersökning.
Notiser Sigtuna kommuns arbetslöshet uppgick till 8,6 procent undernovember. Men en tydlig trend är att ungdomsarbetslösheten minskar för sjunde månaden i rad.
Blåljus Polisen har under natten genomfört en stor insats med anledning av en misstänkt mordhändelsen. Insatsen har inkluderat en teknisk undersökning av brottsplatsen samt dörrknackning i området för att samla vittnesuppgifter.
Blåljus Vid 23-tiden på söndagskvällen larmades polis ett skogsparti i Märsta med anledning av att en allvarligt skadad kvinna hittades. Kvinnan konstaterades avliden av polispatrullerna.
Nyheter Från och med söndag har Mälartåg tagit över trafiken på sträckan Uppsala–Stockholm via Märsta, som tidigare kördes av SJ. Den sista avgången med SJ gick klockan 22.00 på lördagen från Uppsala mot Stockholm.