Sigtuna kommuns kundservice får högre betyg i år jämfört med året innan enligt Brilliant som mäter och analyserar kundupplevelser.
Organisationerna som levererar kundservice har rankats av Brilliant. Sigtuna kommun är trea i kategorin Årets förändringsresa- organisationerna som förbättrat sin kundservice allra mest från 2019 till 2020. Ett annat företag med verksamhet i kommunen är IP Only, de toppar listan i samma kategori. Brilliant har undersökt 130 organisationer, bland dessa finns både privata bolag, myndigheter och kommuner. Totalt har 1,5 miljoner kundupplevelser analyserats.
Den främsta framgångsfaktorn för bra kundservice är att medarbetarna har kunskap och engagemang vilket ger effekt för kundupplevelse. Man ska också ha bra uppklarningstid i ett ärende samt att man kan ge kompletterande tips och råd. – Jag är så oerhört stolt och glad över vad jag och mina fantastiska medarbetare lyckas med, säger Kaj Gänger, chef för Kontaktcenter.
Nyheter SCB och Boverket har i en ny rapport identifierat fem områden i Sigtuna som utanförskapsområden. Syftet med rapporten är att både identifiera och rikta insatser i områdena.
Nyheter I Sigtuna kommun saknar 53 procent av personalen i förskolan rätt utbildning, vilket innebär att de varken har förskollärarexamen eller utbildning som barnskötare.
Bostad Seniorer från BRF Trollberget i Sigtuna deltar i ett pilotprojekt som Riksbyggen och Tele2 lanserat där syftet är att minska det digitala utanförskapet.
Notiser Papporna i kommunen tar cirka 4 av 10 vabbdagar. Det är fortfarande mammorna som tar största ansvaret för vabb både i kommunen, länet och nationellt.
Nyheter Birgitta Pettersson avtackades som kommundirektör under fredagen. Marie Lundqvist tar över som tf. kommundirektör i väntan på att rekryteringen av den blivande ska bli klart.