Kommunens kundservice topprankas

Sigtuna kommuns kundservice får högre betyg i år jämfört med året innan enligt Brilliant som mäter och analyserar kundupplevelser.

Organisationerna som levererar kundservice har rankats av Brilliant. Sigtuna kommun är trea i kategorin Årets förändringsresa- organisationerna som förbättrat sin kundservice allra mest från 2019 till 2020. Ett annat företag med verksamhet i kommunen är IP Only, de toppar listan i samma kategori. Brilliant har undersökt 130 organisationer, bland dessa finns både privata bolag, myndigheter och kommuner. Totalt har 1,5 miljoner kundupplevelser analyserats.

Den främsta framgångsfaktorn för bra kundservice är att medarbetarna har kunskap och engagemang vilket ger effekt för kundupplevelse. Man ska också ha bra uppklarningstid i ett ärende samt att man kan ge kompletterande tips och råd.
– Jag är så oerhört stolt och glad över vad jag och mina fantastiska medarbetare lyckas med, säger Kaj Gänger, chef för Kontaktcenter.

Fler vårdbesök och kortare väntetider i Stockholmsvården under 2024

Politik Region Stockholm rapporterar en ökning av vårdinsatserna under 2024. Enligt årsredovisningen som antogs av regionstyrelsen på tisdagen genomfördes totalt 649 000 fler vårdbesök jämfört med året innan – både i offentlig och privat regi. – Stockholmarna får mer vård än tidigare och väntetiderna har minskat. Det är ett styrkebesked, säger finansregionrådet Aida Hadžialić (S).

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening