Sigtuna kommuns kundservice får högre betyg i år jämfört med året innan enligt Brilliant som mäter och analyserar kundupplevelser.
Organisationerna som levererar kundservice har rankats av Brilliant. Sigtuna kommun är trea i kategorin Årets förändringsresa- organisationerna som förbättrat sin kundservice allra mest från 2019 till 2020. Ett annat företag med verksamhet i kommunen är IP Only, de toppar listan i samma kategori. Brilliant har undersökt 130 organisationer, bland dessa finns både privata bolag, myndigheter och kommuner. Totalt har 1,5 miljoner kundupplevelser analyserats.
Den främsta framgångsfaktorn för bra kundservice är att medarbetarna har kunskap och engagemang vilket ger effekt för kundupplevelse. Man ska också ha bra uppklarningstid i ett ärende samt att man kan ge kompletterande tips och råd. – Jag är så oerhört stolt och glad över vad jag och mina fantastiska medarbetare lyckas med, säger Kaj Gänger, chef för Kontaktcenter.
Blåljus Förra veckan anmäldes 137 brott i Sigtuna kommun. Av dessa gäller 49 brott som ska ha hänt under just vecka 7, medan resten handlar om tidigare händelser.
Ung & Student Vecka 9 är det dags för sportlov i Sigtuna kommun, och det bjuds på ett brett utbud av kostnadsfria aktiviteter för barn och unga upp till 19 år. Oavsett om du gillar sport, kultur, äventyr eller bara vill ha kul med vänner, finns det något för alla.
Politik Varslet av 750 anställda på bussbolaget Nobina i Södertörn har blivit en het politisk fråga i Region Stockholm. Nu riktar sigtunapolitikern tillika gruppledare i Trafiknämnden, Anna Malm Kelfve, kritik mot hanteringen av kollektivtrafiken.
Nyheter Sigtuna kommun planerar för en ny stadsdel öster om stationen i Märsta. Nu inleds en medborgardialog för att få in synpunkter från kommuninvånare.
Nyheter Migrationsverket planerar för mottagningcenter på några platser i landet, bland annat i Sigtuna. Nu är kommunen kritiska till att ett center ska placeras här.