Så var Frukostklubbens 300:e möte. Panelsamtal med Claudia Olsson (Stellar Capacity), Sverker Lindbo (Ocado Ltd), Martin Creydt, (Pandox), Julian Stubbs (Up There Everywhere), Christian von Essen (Heja Framtiden) och Erik Olkiewicz (hypnotisör).Foto: Destination Sigtuna
Frukostklubben firade 300
I fredags var det 300-mötesjubileum för Frukostklubben. Den 300:e talaren var Claudia Olsson, grundare av Stellar Capacity och Swedish for Professionals- utnämnd till Young Global Leader av the World Economic Forum.
Nätverket Frukostklubben består av lokala företagare från olika branscher som en gång i månaden träffas för frukostmingel och lyssna på en inspirerande talare. I fredags var det 300:e mötet. Claudia Olsson delade med sig av sina tankar och erfarenheter samt forskning från Globalization 4.0 och den fjärde industriella revolutionen där tekniken och människorna integreras på ett helt nytt sätt.
Det handlar om en värld där vi människor kan ladda upp våra hjärnor online och helt omvärderar våra gränser, bygga upp en global arkitektur och nya sätt att förhålla sig till varandra i alla aspekter av samhällslivet. Hemma, jobbet, online och internationellt. – Vi har inspirerats, minglat och lyssnat på intressanta talare i 30 års tid. Det är helt fantastiskt vilken uppslutning vi haft och fortfarande har i vårt affärsnätverk. Vi befinner oss i en av Sveriges mest expansiva regioner. Det finns ett stort engagemang och en stark företagaranda i vår destination och vi ser nätverkande och samarbete som vårt viktigaste konkurrensmedel. Frukostklubben är en viktig och sammanhållande del i det, avslutar Lakmaker, säger Anna Lakmaker, VD på Destination Sigtuna.
Näringsliv Den 2 maj öppnar en ny Arken Zoo-butik i Arlandastad, Märsta. Etableringen är en del av kedjans expansionsplan för 2025 och blir ett tillskott för husdjursägare i kommunen.
Näringsliv Under 2024 samlade resenärer och personal på Swedavias tio flygplatser in totalt 3,2 miljoner kronor till Svenska Röda Korset – en ökning med 400 000 kronor jämfört med föregående år.
Näringsliv Fastigheten på Stationsgatan 4 i Märsta har fått ny ägare. Storsala har, i samarbete med Lindesberg’s Bygg AB, köpt kontorsfastigheten av HSB Stockholm. Planen är att bygga cirka 100 hyresrätter på platsen, med en total boarea på 4 800 kvadratmeter.
Näringsliv Under våren 2025 börjar Cylinda/Vestel använda DSV Solutions logistikcenter i Rosersberg för att sköta lager och leveranser av sina vitvaror. DSV tar hand om hela logistikkedjan, från förvaring till distribution.
Näringsliv Det svenskgrundade företaget Growth Marketing Sweden AB har tagit sig till final i prestigefyllda European Search Awards 2025. Bakom bolaget står Jorge Castro, SEO-expert och tidigare Märstabo.
Näringsliv Sigtunahöjden har nominerats till Svenska Mötespriset, en utmärkelse som varje år delas ut till den mötesanläggning inom Svenska Möten som fått högst betyg av sina kunder.
Näringsliv Företagarna Sigtuna har valt Mona P Wågberg till ny ordförande. Hon tar över ledarskapet för en styrelse som nu förstärkts med flera nya ledamöter.
Näringsliv Den svenska finalen av kocktävlingen Copper Skillet avgjordes igår, där konferenskockar tävlade i både seniorklassen och juniorklassen. Simon Cardenas, kock på Hotell Kristina, tog hem segern i juniorklassen.
Näringsliv Arlanda flygplats största kommersiella satsning, Marknadsplatsen i Terminal 5, närmar sig sin fullbordan. Sedan invigningen hösten 2023 har över 25 nya restauranger, caféer och butiker öppnat, och nu ansluter det populära skönhetsvarumärket Rituals.
Näringsliv På tisdagsmorgonen samlades över 100 företagare på Radisson Blu Arlanda Airport Terminal Hotel för premiären av Frukostklubben Arlanda, ett nytt mötesforum för företag verksamma i och omkring flygplatsen.
Näringsliv Den digitala handelsplattformen Wolt etablerar sig i Sigtuna och Märsta, vilket gör det möjligt för invånarna att få mat, livsmedel och andra varor levererade till dörren inom 30 minuter.
Näringsliv Regeringens delbetänkande om Arlandas utveckling slår fast att flygplatsens kapacitet och tillgänglighet måste förbättras för att möta framtidens ökade resande.
Näringsliv Husqvarna och Clas Ohlson har inlett ett samarbete om att sälja Husqvarnas produkter. Vilket innebär att butiken i Märsta kommer att ha sortimentet.