Foto: Sigtuna kommun

Framsteg för kommunens kundservice

Sigtuna kommun har utsetts till en av de mest förbättrade organisationerna i kundservice enligt en kartläggning från undersöknings- och analysbolaget Brilliant Future.

Sigtuna kommun placerar sig på andra plats i kategorin ”Årets förbättringsresa”, en utmärkelse som baseras på 2,3 miljoner kundundersökningar. Listan toppas av Södertälje kommun, medan Växjö Energi hamnar på tredje plats.

Enligt Brilliant Future finns ett starkt samband mellan engagerade medarbetare och nöjda kunder. Vd Ulrika Jonsson betonar vikten av att använda datadrivna beslut för att förbättra verksamheter och menar att ett engagerat bemötande har stor effekt på kundupplevelsen. Kartläggningen visar att Sigtuna kommun har gjort betydande framsteg inom området under det gångna året.

Nu har Askerson tagit över som KSO

Politik Mattias Askerson är sedan i lördags ny kommunstyrelseordförande i Sigtuna kommun: - Jag vill vara tillgänglig för våra invånare, jag vill att vi ska kunna ha en dialog. Jag är ju själv en stolt kommunbo så vi rör oss i samma miljöer. För mig är det viktigt att våra invånare ska märka att jag står på deras sida. Jag kommer till exempel inte vara rädd att ta konflikter på regional eller nationell nivå om det är något som påverkar invånarnas situation negativt, säger Mattias i ett uttalande.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening