Foto: Sigtuna kommun

Framsteg för kommunens kundservice

Sigtuna kommun har utsetts till en av de mest förbättrade organisationerna i kundservice enligt en kartläggning från undersöknings- och analysbolaget Brilliant Future.

Sigtuna kommun placerar sig på andra plats i kategorin ”Årets förbättringsresa”, en utmärkelse som baseras på 2,3 miljoner kundundersökningar. Listan toppas av Södertälje kommun, medan Växjö Energi hamnar på tredje plats.

Enligt Brilliant Future finns ett starkt samband mellan engagerade medarbetare och nöjda kunder. Vd Ulrika Jonsson betonar vikten av att använda datadrivna beslut för att förbättra verksamheter och menar att ett engagerat bemötande har stor effekt på kundupplevelsen. Kartläggningen visar att Sigtuna kommun har gjort betydande framsteg inom området under det gångna året.

Tillför 30 miljoner för att korta vårdköer

Politik Region Stockholm planerar att tillföra 30 miljoner kronor till Karolinska Universitetssjukhuset för att korta ner vårdköerna. Beslutet väntas tas vid hälso- och sjukvårdsnämndens möte den 15 april.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening