Foto: Swedavia

Ny butiker till Terminal 5

Märkena CDLP, Urbanista och Chimi Eyewear startar upp en gemensam butik på Terminal 5: - För oss är det här ett helt nytt grepp med tre olika aktörer som samarbetar och verkar i en gemensam butik på flygplatsen, säger Anna Ericsson, Head of Passenger Experience på Stockholm Arlanda Airport, Swedavia.

De tre sk livsstilsvarumärkena startar upp en butik i samarbete med slash.ten och kommer att ligga på Terminal 5:
– Den här gemensamma satsningen är ett fantastiskt, nytt och spännande sätt att driva fysisk butik på som både har hög kund- och varumärkesnytta. Vi är övertygade om att vi kommer få se många liknande samarbeten inom den fysiska retail-världen framöver. Att vi dessutom är först ut med det här konceptet på Arlanda känns extra kul, säger Anton Granlund på Slash.ten.

Norwegian öppnar ny pilotbas på Arlanda

Näringsliv Flygbolaget Norwegian planerar att återöppna en pilotbas på Stockholm Arlanda våren 2025, en bas som stängdes under pandemin när flygindustrin drabbades hårt. Sedan dess har de svenska piloterna varit stationerade på andra baser, främst i Oslo.

Sigtuna klättrar på småföretagarindex

Näringsliv Sigtuna har klättrat i Småföretagarnas Riksförbunds senaste Småföretagarindex och placerar sig nu på plats 152 av 290 kommuner i landet – en förbättring med 61 placeringar från föregående år.

vattenlandet i Rosersberg

Kan dröja två år innan spadtag

Näringsliv Nu när när detaljplanen i Rosersberg är klar kommer Vi Invest att starta arbetet med bygglovshandlingar och noggrann projektering för det nya vattenlandet, en process som beräknas ta omkring ett till två år.

Skyddsvakt på Arlanda prisades

Näringsliv Skyddsvakten på Arlanda, Jean-Pierre Khachaji, har utsetss till Årets säkerhetsperspnal för hans förmåga att hantera utmanande situationer och skapa trygghet.

Sigtunaborna expanderar på Arlanda med ny restaurang

Näringsliv RC Gruppen som drivs av paret Charlotta Söör och Ronny Latva expanderar på Arlanda med en asiatisk restaurang: – Vår ambition är att alltid skapa mervärde på flygplatsen där vi erbjuder en unik smakupplevelse. Råvaran och hantverket står i fokus i kombination med en effektiv och personlig service till alla som är på väg på sin resa. Med Indochine fyller vi ett tomrum i Terminal 5 med ett helt nytt och spännande matkoncept som vi är övertygade om att resenärerna kommer uppskatta, säger Charlotta Söör, grundare och delägare av RC-gruppen.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening