ABS Wheels ökar tack vare e-handeln
Arlandastadbaserade ABS Wheels ökade omstättningen på bara ett år med 45 procent från 32,6 till 47,2 och nu siktar man på 70 miljoner rapporterar sajten ehandel.se
märsta.nu har tidigare rapporterat om att ABS Wheels gav bort fälgar mot att man tatuerade in deras logo, en uppskattad tävling även hemma i Märsta. Men man ger inte bara bort saker gratis hela tiden, enligt ehandel.se har deras omsättning ökat med 45 procent på bara ett års tid, från 32,6 till 47,2. Nästa mål är att nå 70 miljoner redan under kommande bokslutsår enligt Ehandel.se
– Det har i stort sett gått enligt planerna. Vi siktade dock på att nå en omsättning på 50 miljoner kronor, så vi är inte hundra procent nöjda, skriver företagets marknadschef Jorge Castro i ett mejl till Ehandel.se.
Hemsidan drog upp försäljningen
Enligt Jorge Castro beror ökningen på att man gjort om hemsidan och med större knappar och skönare färger. Man har också etablerat Klarna Checkout för att underlätta betalningsprocessen.
– Vi planerar att nå 70 miljoner kronor till nästa år. Går allt enligt planerna bör vi nå målet om inte mer. I dag håller vi på att inleda ett samarbete med ett försäkringsbolag och en större däckkedja. Ingenting är dock klart ännu, men vi jobbar på.
Jorge Castro bor i Märsta och berättar att han ligger bakom hemsidor åt bland annat Pizzeria Campino, Pomodoro, Café Milou och Castello. ABS Wheels ägs av märstabon Andie Lahdo.